آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

همه ايرانيان تاريخ دوست و عبرت نگر به جريان كوتاي 28 مرداد 1332تا حدودي آشنايي دارند. دولت دكتر مصدق، در دوره دوم حكومت سيزده ماهه‌اش از سي تير 1331 با انواع توطئه‌ها، تشنجات و درگيريهاي خياباني مواجه بود. وقوع كودتاي 28 مرداد، به عمر حكومت ملي مصدق پايان داد و سواي زيان مالي و اقتصادي، خسران دموكراسي و لطمه‌اي كه در نتيجه كودتا به فرايند جامعه مدني ايران وارد آمد، براي 25 سال استبداد و خفقان را  تا پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بر فضاي كشور مستولي نمود.

از جمله وقايع مهم اين دوره عبارتند از: قطع روابط سياسي ايران و انگليس، بروز اختلاف بين دكتر مصدق و آيت‌الله كاشاني و بعضي از اعضاي با نفوذ جبهه ملي در مورد لايحه تمديد اختيارات مصدق، لغو تصميم مسافرت شاه به خارج و قتل سرتيپ افشارطوس.

 در ادامه كرميت روزولت مسئول اجراي طرح كودتا و سرنگوني دولت دكتر مصدق شد. به دنبال تأييد رفراندوم انحلال مجلس هفدهم كه مصدق آن را به رأي مردم گذارده بود، سرهنگ نصيري كه از جانب نخست‌وزير منصوب شاه ــ زاهدي ــ جهت ابلاغ حكم عزل مصدق رفته بود با افراد و تجهيزاتشان توقيف شد و شاه از ترس با ثريا عازم بغداد شد كه موج تظاهرات و شادي مردم را در روزهاي 26 و 27 مرداد در پي داشت، اما در روز 28 مرداد ورق برگشت و خانه رهبر ملي تخريب و غارت و خود وي محاكمه و به سه سال حبس محكوم شد و تا پايان عمر در قريه احمدآباد در تبعيد بود و همانجا درگذشت.

در اينجا نامه هاي تاريخي را كه مرتبط با جريان كودتاي28 مرداد

مي باشد آورده ايم كه مي توانيد از لينك زير آنرا دريافت كنيد.


برای دریافت فایل کلیک کنید

 

 

 

منبع:

موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران

 http://www.iichs.org

 

 


نظرات شما عزیزان:

lll
ساعت21:44---14 آبان 1390
uhgd

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: كودتاي 28 مردادنامه هاي تاريخي
[ ] [ 9:33 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ